ALGEMENE- & REISINFORMATIE & REISTIPS

ONE2GETHER TRAVEL, SINGLE REIZEN EN EENOUDER VAKANTIES.

Boeken en Betalen

Boeken
Bij One2gether Travel kun je zowel online als telefonisch boeken, maar de makkelijkste manier is natuurlijk online! De Single Reizen en Eenouder Vakanties van One2gether Travel op de website zijn niet via een reisbureau te boeken.

Het (e-mail) adres van de hoofdboeker fungeert als correspondentieadres. Per boekingsbevestiging wordt € 20,- administratiekosten in rekening gebracht. Heb je al eerder bij ons een boeking gedaan? Dan hoef je geen administratiekosten te betalen. Je ontvangt binnen enkele seconden na boeking een e-mail met de bevestiging van jouw boeking. De factuur krijg je per e-mail toegestuurd. De reisbescheiden worden (na ontvangst van de betaling) uiterlijk zeven dagen voor vertrek per e-mail naar je toe toegestuurd, met uitzondering van last minute boekingen.

Betalen
Wanneer je buiten 6 weken voor vertrek boekt, dien je eerst een aanbetaling van 25% van de totale reissom met een minimum van € 50,- p.p. te voldoen. Ook dienen de kosten van de annuleringsverzekering, de poliskosten van de reisverzekering, het calamiteitenfonds en de administratiekosten te worden voldaan. De aanbetaling dien je te doen nadat je de factuur hebt ontvangen. Op de factuur kun je precies terugvinden wat het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking. Het restantbedrag dient zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek boekt, dien je het totale bedrag per omgaande in één keer over te maken.

Boeking op aanvraag
Boeking ‘op aanvraag’ betekent dat de boeking van de reis definitief is bij beschikbaarheid van vervoer en/of accommodatie. Wij informeren je hierover binnen enkele werkdagen, waarna je jouw bevestiging/factuur ontvangt. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend: je kunt deze niet kosteloos annuleren. Wij proberen je echter binnen een week na jouw boeking op aanvraag te informeren of wij de reis kunnen bevestigen of niet. Als wij de aanvraag niet kunnen bevestigen, zijn daar voor jou geen kosten aan verbonden.

Preferenties en essenties
Je kunt bij jouw boeking speciale wensen (balkon, begane grond, zeezicht etc.) kenbaar maken. Hieraan zal, indien mogelijk en beschikbaar, worden voldaan. Of dat lukt, is vaak afhankelijk van vele factoren. Een preferentie blijft daarom een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Als de wens zo belangrijk is dat de reisovereenkomst alleen wordt afgesloten als er aan de wens tegemoet wordt gekomen, dan gaat het om een essentie. Aan een essentie zijn kosten verbonden. Vanzelfsprekend probeert One2gether Travel zoveel mogelijk met jouw wensen rekening te houden. Indien je een bepaalde plaats in de bus of vliegtuig wilt, dan geldt dit als een essentie. Essentie bus- en vliegtuigplaats zijn alleen mogelijk indien medisch noodzakelijk. Deze essentie dient bij de boeking kenbaar gemaakt te worden. 

Persoonlijke gegevens
Bij het boeken van jouw reis moet je alle persoonlijke gegevens van jezelf doorgeven die voor de reisuitvoering van belang kunnen zijn. Dit betreft onder andere kenmerken die voor jezelf of het reisgezelschap van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de reis, bijvoorbeeld een verstandelijke of lichamelijke beperking. Hoewel voor ons uiteraard ieder mens als individu telt, heeft het groepsbelang op onze reizen hoge prioriteit.

Samenwerkingsverbanden

Samenwerkingsverbanden
De specialiteit van One2gether Travel als reisorganisatie is het organiseren en uitvoeren van groepsreizen voor singles, eenouder gezinnen en alleenstaanden 50Plus. Onze expertise ligt bij de speciale voorwaarden waar een vakantie, voor jou als alleengaande, aan moet voldoen. Om je op elk gebied zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en je de beste kwaliteit te kunnen garanderen, kan het voorkomen dat wij voor bepaalde onderdelen van een vakantie, zoals vervoer of reisleiding, gebruik maken van de service van een van onze samenwerkende partners. Bij One2gether Travel staan veiligheid, service en kwaliteit hoog in het vaandel. Daarom werkt One2gether Travel alleen samen met partners met een uitstekende staat van dienst. Alleen zo kunnen wij jou de One2gether Travel manier van vakantie vieren garanderen.

Reisbescheiden

Reisbescheiden
Voor vertrek krijg je van ons de reisbescheiden toegestuurd per e-mail. Hierin vind je jouw vliegticket of vervoersvoucher, eventueel een accommodatievoucher en een begeleidend schrijven met belangrijke informatie. Leest deze informatie goed door en neem het met je mee in jouw handbagage. In deze brief staan belangrijke gegevens en telefoonnummers van de hotels waar je tijdens jouw reis verblijft. Wij streven ernaar jouw reisbescheiden uiterlijk 7 dagen voor vertrek te versturen. Per post ontvang je van ons een kofferlabel, waaraan je je reisgenoten zult herkennen op de plaats van vertrek.  

Reisbescheiden en vertrekinformatie
Bij de reisbescheiden vind je jouw vliegticket waarin de juiste vertrektijd van de vlucht en het vluchtnummer vermeld staan. Controleer na ontvangst van jouw reisbescheiden goed of jouw naam in het ticket overeenkomt met de naam in jouw paspoort! Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op.

Deelnemers

Deelnemerslijsten
Hoewel we weten dat een groot deel van onze cliënten er prijs op stelt, verstrekken wij geen deelnemerslijsten. De Wet Bescherming Persoonsgegevens verbiedt ons dit soort gegevens over cliënten te verstrekken aan derden. Het staat deelnemers aan een reis uiteraard vrij om voorafgaand aan de reis op eigen initiatief een deelnemerslijst samen te stellen. Via het forum op onze website www.one2gethertravel.nl kan direct contact gemaakt worden met medereizigers die zich ook op het forum hebben aangemeld. 

Gastenboek
In het gastenboek op de website www.one2gethertravel.nl kun je de reacties lezen van onze gasten. Wij stellen het zeer op prijs als je een bericht in ons gastenboek plaats, zodat je andere alleenstaanden kunt aanmoedigen over de welbekende drempel van het ‘alleen’ reizen te gaan.

Minimum aantal deelnemers
Veel van onze groepsreizen kunnen alleen doorgaan met een minimum aantal deelnemers. Het kan ook voorkomen dat een reis niet het minimum aantal deelnemers heeft en toch doorgaat. Gelukkig hoeven wij niet zo vaak een reis te annuleren wegens gebrek aan belangstelling. Bij de prijskolom vermelden wij het minimum aantal deelnemers en het aantal dagen vóór vertrek waarvoor wij zo’n annulering uiterlijk aan je zullen meedelen. Staat er bij de prijskolom bijvoorbeeld: ‘Minimum aantal deelnemer: 15 (21 dagen voor vertrek)’, dan betekent dit dat wij jou, als er minder dan 15 mensen geboekt hebben, uiterlijk 21 dagen voor vertrek meedelen dat de reis niet door kan gaan vanwege te weinig belangstelling. Als wij eerder weten dat wij een reis moeten annuleren wegens te geringe deelname, krijg je van ons vanzelfsprekend ook eerder bericht. Tegelijkertijd met het bericht van annulering zullen wij je een aantal alternatieven aanbieden. Als je geen alternatieve reis kiest, storten wij de reeds betaalde reissom zo spoedig mogelijk terug.

Reisleiding

Reisleiding
One2gether Travel reisleiding en chauffeurs leveren een belangrijke bijdrage aan het welslagen van jouw vakantie. Enthousiast, ervaren en altijd bereid je van dienst te zijn: Iedere One2gether Travel reisleid(st)er is een uitstekende gastvrouw/gastheer. Veel One2gether Travel-reisleiding heeft een speciale band met het land dat ze tijdens hun reizen samen met jou bezoeken. Zij kunnen je daardoor als geen ander de authentieke sfeer en ‘couleur locale’ laten proeven. Zij spreken hun talen; in de meeste gevallen ook de taal van het land waar je verblijft. Zij brengen je in contact met de bevolking en nemen je mee naar plekjes waar maar weinig andere toeristen komen. Zij zullen er alles aan doen om hun eigen enthousiasme over ‘hun’ land op jou over te brengen. Juist dát maakt een One2gether-reis zo speciaal.

Je kunt 24 uur per dag een beroep doen op de reisleiding. Zij zijn gewend om kleine probleempjes snel op te lossen en zorgen voor een goede sfeer in de groep. Bovendien zijn ze te allen tijde bereid iets extra’s voor jou te doen! Want alleen zo is jouw vakantieplezier voor 100% gewaarborgd.

Gidsen
Alle groepsreizen van One2gether Travel worden begeleid door een reisleid(st)er. Helaas is het voor Nederlandse reisleiding in steeds meer landen bij wet verboden om binnen musea, opgravingen en bezienswaardigheden als gids op te treden. Doen zij dit wel, dan riskeren zij een boete en een bezoek aan het politiebureau. Het laatste is niet alleen vervelend voor de reisleid(st)er, maar ook voor het reisgezelschap dat dan zonder reisleiding achterblijft. Waar een One2gether Travel reisleid(st)er geen tekst en uitleg mag geven, wordt soms een lokale gids ingehuurd. De kosten hiervoor zijn niet inclusief. Onze reisleiders zullen jou natuurlijk zo goed mogelijk voorbereiden op jouw bezoek aan de desbetreffende bezienswaardigheid. Het kan voorkomen dat bij een reis, naast de reisleid(st)er, een lokale Nederlands-, Engels- of Duitssprekende gids is inbegrepen. Bij elke reis vind je in de prijskolom bij de kopjes ‘inbegrepen’ en ‘niet inbegrepen’ duidelijk weergegeven of deze wordt begeleid door een reisleider, een gids of een combinatie van beiden en of de kosten van de lokale gidsen inclusief zijn.

Vervoer

Bus
Busreis
Onze busreizen worden uitgevoerd met Comfort Class of Royal Class touringcars. Alle plaatsen zijn zeer comfortabel. Toch hebben velen een voorkeur voor een bepaalde plaats in de bus. Het is niet mogelijk om een vaste plaats in de bus te reserveren, tenzij je een medische essentie hebt. Tijdens de reis wordt er volgens een vast schema gerouleerd, zodat iedereen de kans krijgt om eens voor of achter in de bus te zitten. Wij verzoeken iedereen zich aan dit rouleerschema te houden.

Keurmerk Touringcarbedrijf
Veilig, comfortabel en milieubewust. Zo wil je met vakantie en daarom kiest One2gether Travel uitsluitend voor touringcarbedrijven die een Keurmerk Touringcarbedrijf hebben.

Niet roken in de bus
Rokers zijn vanzelfsprekend van harte welkom bij ons. Het rookverbod, dat al jaren in de bussen geldt, is voor vrijwel geen enkele roker een probleem. Er zijn tijdens elke busreis regelmatig pauzes, waarin liefhebbers een sigaret of een sigaar kunnen opsteken.

Vliegtuig
Vliegreis
Een goed verzorgde vlucht is als start van jouw vakantie onmisbaar. One2gether Travel werkt daarom met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen met een optimale service.

Paspoort en visum
Bij terugkomst uit het land van bestemming dient jouw paspoort nog geldig te zijn. Met de Nederlandse Identiteitskaart (NIK) kan worden gereisd naar alle landen die lid zijn van de Europese Unie. Wordt er gereisd buiten de Europese Unie, dan dien je er rekening mee te houden dat het desbetreffende land aanvullende of afwijkende eisen stelt met betrekking tot de geldigheidsduur van het reisdocument en dergelijke. Het is raadzaam om hiernaar te informeren bij het consulaat van het desbetreffende land. Op onze site, bij de reisbeschrijving, kun je nagaan voor welk land een grensdocument of visum nodig is. Het is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Ben je niet zeker of dit het geval is, informeer dan tijdig bij de officiële instanties.

Vluchttijden
De vluchttijden kunnen te allen tijde, ook op de dag van vertrek uit Nederland of bij jouw terugreis uit het buitenland, afwijken van de bij boeking opgegeven informatieve tijden in verband met een schemawijziging. Houd dit dus in de gaten (via internet of teletekst). Om de kans op wijzigingen zo klein mogelijk te houden, sturen wij pas een week voor vertrek jouw tickets met de definitieve vertrektijden.

Wij raden je aan om rekening te houden met het feit dat de vertrektijden wel eens zeer vroeg kunnen zijn of dat de terugkomst op Schiphol erg laat kan zijn. Het kan helaas ook voorkomen dat je ’s avonds laat op jouw bestemming aankomt, maar aan het eind van jouw vakantie al zeer vroeg in de ochtend weer naar Nederland vertrekt. De heen- en terugreis vallen onder de reisduur en in sommige gevallen kan een vluchttijd dus ongunstig uitvallen. One2gether Travel is hiervoor niet verantwoordelijk.

Elektronische tickets
Steeds meer luchtvaartmaatschappijen gaan over op het gebruik van elektronische tickets: e-tickets. Je ontvangt dan geen papieren ticket met een coupon voor de heen- en terugreis, maar slechts een reserveringsbewijs (passenger-receipt) en het vluchtschema. Bij het inchecken legitimeer je jezelf aan de incheckbalie en dan ontvang je de instapkaart. Wanneer wij gebruik maken van deze e-tickets zal dit worden vermeld in de reisbescheiden.

Inchecken
Je dient je minimaal 2 uur voor de op jouw ticket vermelde vertrektijd te melden op de binnen- of buitenlandse luchthaven, tenzij anders vermeldt is. Indien je om welke reden dan ook niet op de vereiste meldingstijd aanwezig bent, kan dit betekenen dat je de vlucht mist. Onze One2gether Travel medewerkers zullen alsnog alles in het werk stellen om een vlucht voor je te reserveren, echter de hieruit voortvloeiende kosten zijn geheel voor jouw eigen rekening.

Tussenlanding
Vakantie/chartervluchten zijn over het algemeen rechtstreekse vluchten naar en van de luchthaven van bestemming. Echter, in bepaalde gevallen kan hiervan worden afgeweken, zoals bij een landing om te tanken, bij een combinatie van verschillende vluchten, om technische redenen of bij onvoldoende bezetting in voor- of naseizoen.
One2gether Travel heeft geen enkele invloed op de vliegtijden en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Bagage
Op bijna alle vluchten geldt een bagagevrijdom van 20 kg ruimbagage per persoon. Tevens mag je meerdere kilo’s aan handbagage meenemen met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm, tenzij anders is aangegeven. Wij raden je dringend aan om hier ook aan te houden. Indien het totale gewicht van jouw bagage deze 20 kilo overschrijdt, wordt bij incheck een bepaald tarief per kilo per enkele reis in rekening gebracht. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Regels voor vloeistoffen in handbagage
Er gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) sinds november 2006 nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (maximaal 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen: namelijk in een hersluitbare, doorzichtige plastic zak van maximaal 1 liter. Per persoon mag er één doorzichtige plastic zak worden meegnomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie. Je kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen of kopen op de luchthaven. Er zijn twee uitzonderingen: 
Babyvoeding, die je tijdens de vlucht nodig hebt en medicijnen die je tijdens de vlucht nodig hebt.

Aankopen op de luchthavens en aan boord
Na de ticket- en/of paspoortcontrole kun je op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die je ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden door de winkel of aan boord – wanneer nodig – voor je verpakt en verzegeld. De zegel is één dag geldig. Als je op een volgend vliegveld moet overstappen, mag je de zegel niet verbreken tot je op jouw eindbestemming bent aangekomen.

Apart aanbieden van je handbagage
Bij de handbagagecontrole dien je alle vloeistoffen apart aan te bieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en elektrische apparaten, zoals laptops en telefoons, dien je apart aan te bieden bij de handbagagecontrole.

Voorwaarden voor reizen met lichaamsdeel in gipsverband
Indien je reist met een lichaamsdeel in gipsverband, dient er een medische verklaring, ondertekend door een (onafhankelijke) arts, voorgelegd te worden bij de check-in waarin staat dat de passagier fit genoeg is om te vliegen. Als dit niet specifiek in de medische verklaring vermeld staat, moet de passagier ervoor zorgen dat het gips in de gehele lengte wordt doorgezaagd om alsnog geaccepteerd te worden voor de vlucht. Je gips moet voldoen aan bepaalde voorwaarden: overleg dit met jouw arts.

Eigen vervoer
Aanbod
Een aantal van onze reizen kunnen worden geboekt op basis van eigen vervoer. Bij de reisbescheiden ontvang je van ons een beschrijving met de beste route.

Wintersportvakantie
Wij adviseren je er rekening mee te houden dat wanneer je met eigen vervoer naar een wintersportbestemming gaat, winterbanden vaak noodzakelijk en onder winterse weersomstandigheden verplicht zijn. Sneeuwketting zijn verplichte bagage in Duitsland en de Alpenlanden. Het niet gebruiken van winterbanden kan in geval van ongelukken leiden tot aansprakelijkheid en eventuele vervolging.

In veel wintersportgebieden dien je  te betalen voor het parkeren en voor het gebruik van zogenoemde tolwegen. Een indicatie van de tolgelden is verkrijgbaar bij de ANWB. In Oostenrijk en Zwitserland is een Autobahn Vignet nodig dat te koop is bij de ANWB of aan de grens.

Vertragingen
Door drukte op de Nederlandse wegen en werkzaamheden of problemen in het treinverkeer kun je tijdens jouw reis naar Schiphol of andere opstapplaats vertragingen ondervinden. Probeer hier rekening mee te houden. Mocht je toch te laat dreigen te komen, bel dan zo snel mogelijk het telefoonnummer dat daarvoor in jouw reisbescheiden wordt aangegeven. Er wordt dan geprobeerd een oplossing te vinden. Alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor eigen rekening. Ook door drukte in het luchtruim kunnen vertragingen ontstaan. Dan kan het gebeuren dat bij terugkomst in Nederland openbaar vervoer naar jouw woonplaats niet meer mogelijk is.

Reisduur
Het is zo dat bij reizen waarbij vervoer is inbegrepen, de reis- en verblijfsduur in de publicatie vermeld is in dagen en worden de dagen van vertrek en aankomst, ongeacht de vertrek- en aankomsttijd, als gehele dagen meegeteld. Dit kan er in sommige gevallen toe leiden dat het feitelijk verblijf op de bestemming minder dagen telt dan in de publicatie vermeld staat.

Belastingvrij goederen invoeren

Shoppen buiten de EU
Vanaf 1 december 2008 kun je voor een hoger bedrag belastingvrij goederen invoeren vanuit landen buiten de Europese Unie. Als je met het vliegtuig of per boot vanuit een land buiten de EU naar de Europese Unie reist, dan mag je voor maximaal 430 euro belastingvrije goederen meenemen. Hierbij tellen ook alle goederen mee die je in het land van vertrek koopt, dus ook aankopen op de luchthaven. Het bedrag van 430 euro geldt alleen als je reist met het vliegtuig of de boot.
Wanneer je voor minder dan 430 euro meeneemt, dan kun je bij aankomst in de EU gebruik maken van de groene douane balie: de balie van ‘niets aan te geven’. Heb je voor een hoger bedrag geshopt, dan ga je langs de rode balie. De douane berekent vervolgens hoeveel belasting  je moet betalen.

Accommodaties

Classificatie
Om eenvoudig de prijs/kwaliteit van een accommodatie te kunnen bepalen, maken we gebruik van een classificatie in de vorm van sterren. Deze zijn bij One2gether Travel aan bijna elk hotel of appartement toegekend. Onderstaand vind je de betekenis van deze waardering:

1* eenvoudig
2* verzorgd
3* goed
4* comfortabel
5* luxueus

Hotel
Bij One2gether Travel bieden wij in bijna alle gevallen de keuze aan voor een kamer voor alleengebruik of een gedeelde slaapruimte. Hierdoor heb jij de keuze of je gezelligheid opzoekt van een kamergenoot of kiest voor de privacy van een slaapruimte voor alleengebruik. In het prijzenoverzicht kun je aanklikken welke keuze jouw voorkeur geniet.

Appartement
Een appartement biedt vaak iets meer ruimte dan een hotelkamer. Ook zijn er vaak mogelijkheden aanwezig om een kleine maaltijd te bereiden. Graag willen wij  je er op attenderen dat de inventaris in appartementen e.d. bescheidener is dan je misschien thuis gewend bent.
In sommige appartementen is het gebruikelijk dat je bij aankomst een borgsom betaalt (meestal ook voor de kluishuur). Dit kun je contant voldoen of soms per creditcard. Je ontvangt de borg bij vertrek weer terug, indien je het appartement in dezelfde staat achterlaat waarin je het bij aankomst hebt aangetroffen.

Faciliteiten en verzorging
Faciliteiten
De aanwezigheid van de faciliteiten in onze hotels en appartementen variëren van standaard tot zeer uitgebreid en luxe. Voor sommige faciliteiten dien je ter plaatse een toeslag te betalen. Tevens kan het voorkomen dat in het voor- en naseizoen bepaalde faciliteiten nog gesloten zijn.

Het kan voorkomen dat de airconditioning alleen op door het hotel/appartement vastgestelde uren of alleen in de warmste maanden van het jaar in werking is. Verder is het mogelijk dat plaatselijke autoriteiten een bepaalde bezienswaardigheid onaangekondigd sluiten. Houd er tevens rekening met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming. Ervaring leert dat in zuidelijke landen storingen in water- en elektriciteitsvoorzieningen kunnen optreden.
Jouw accommodatieverschaffer en One2gether Travel kunnen voor het ten gevolge hiervan ondervonden ongemak en/of geleden schade niet aansprakelijk worden gesteld.

Verzorging
De verzorging die bij de prijs inbegrepen is, staat vermeld bij de accommodatiebeschrijving. Het is in de regel niet mogelijk om tegen een korting op basis van logies te verblijven. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan staat dit bij de reisbeschrijving vermeld.
Hieronder staan de verzorgingsmogelijkheden uitgelegd:
Logies: alleen overnachting
Logies en ontbijt: overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.
Halfpension: overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
All inclusive: overnachting, alle maaltijden, locale alcoholische drank en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint op het moment dat je incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. De All Inclusive formule kan per accommodatie verschillen. De exacte informatie vind je bij de beschrijving op de site.

Aankomst en vertrek
Het is een internationale regel dat de gasten hun kamer of appartement/bungalow op de dag van vertrek tussen 10.00 uur en 12.00 uur dienen te verlaten (bij nachtvluchten de dag voor vertrek). Op dit moment kun je in de regel niet meer gebruik maken van de All Inclusive verzorging. Uiteraard zal de One2gether Travel reisleiding trachten je zo lang mogelijk in jouw accommodatie te laten behouden, hiervoor kunnen wij niet de garantie geven. Dit ook omdat aankomende gasten in de regel vanaf 16.00 uur de accommodatie mogen betrekken en er tussentijds een schoonmaak moet plaatsvinden.

Roken
In veel landen zijn inmiddels nieuwe regelgevingen met betrekking tot het roken. Ook restaurants en hotels ontkomen hier niet aan en hebben vaak aparte gelegenheden voor rokers gereserveerd. In de meeste accommodaties is het zo dat er niet meer op de kamers gerookt mag worden. Voor meer informatie kan je terecht bij de receptie van jouw accommodatie.

Kluisjes
Bij de receptie van het hotel of de camping kun je bijna altijd een kluisje huren waar je jouw kostbaarheden en belangrijke papieren kunt bewaren. Dit kan ook een centrale kluis zijn. Wij radenje dit ten zeerste aan, want niets is vervelender dan belangrijke zaken tijdens de vakantie kwijt te raken.

Kleding
In veel hotels geldt bij het diner dat gepaste kleding vereist is. Er wordt verwacht dat je niet in strandkleding aan tafel verschijnt en voor heren geldt een lange broek met shirt en schoenen.

Programma

Excursies
Het kan voorkomen dat je liever eens een excursie overslaat en in of bij de accommodatie blijft. Uiteraard is dat geen enkel probleem. Het is tenslotte jouw vakantie en het motto van One2gether Travel is ‘alles mag, niets hoeft’. Wanneer je een excursie overslaat die is inbegrepen in hetprogramma is hier geen restitutie over te ontvangen. Misschien wil je meer ondernemen dan wat er in de reisaanbieding is beschreven. Voor die gelegenheid organiseren wij bij meerdere reizen tegen een vergoeding extra excursies en/of avondprogramma’s, waaraan je naar eigen keuze deel kunt nemen. Facultatieve excursies gaan alleen door bij voldoende deelname.

Afwijkingen aan het excursieprogramma
Tijdens jouw vakantie kan het voorkomen dat geplande excursies en/of reisonderdelen komen te vervallen wegens weersomstandigheden. Ook kan het voorkomen dat plaatselijke autoriteiten een bepaalde bezienswaardigheid onaangekondigd sluiten. Tijdens nationale feestdagen en religieuze feestdagen kan het excursieprogramma afwijken van het programma dat je bij jouw reisbescheiden ontvangt en zal het niet altijd mogelijk zijn bepaalde monumenten te bezoeken.

Verlenging
Een aantal reizen kun je individueel ter plaatse verlengen. Tijdens de verlenging kan het zijn dat er geen reisleider of host(ess) aanwezig is. In geval van nood kun je 24 uur per dag contact met ons opnemen op het noodnummer welke in je reisbescheiden staat.

Wintersport

Skipakketten en ski’s
One2gether Travel bied je de mogelijkheid om vooraf jeskipakket samen te stellen. Daarom is het belangrijk rekening te houden met bepaalde zaken m.b.t. het afhalen van het skipakket. Het kan namelijk voorkomen dat de gewenste maat van schoenen, ski’s of ander materiaal niet direct aanwezig is. Ook die je rekening te houden met de openingstijden van de diverse afhaalpunten. Skimateriaal dient i.v.m. de mogelijkheid tot diefstal altijd zorgvuldig opgeborgen te worden. Vergeet niet om voor je liftpas pasfoto’s mee te nemen. Op vooruitbetaalde pakketten en/of liftpassen kan geen restitutie worden verleend indien de prijs ter plaatse afwijkt.

Verzekeringen

Reisverzekering
One2gether Travel bied je de mogelijkheid een reisverzekering af te sluiten. Deze verzekering is inclusief de volgende zaken:

Kosten voor verlies, beschadiging en diefstal van bagage die niet aan de reiziger zelf te wijten zijn (tot een maximaal bedrag én er worden wel eisen gesteld aan jouw voorzichtigheid)
Medische kosten
Ongevallen
Buitengewone kosten
Hulpverlening

Vrijwel iedere sport (ook onderwatersport) is meeverzekerd. Voor een aantal  bijzondere sporten geldt dat deze apart kunnen worden meeverzekerd en is de rubriek Ongevallen niet van kracht. Onder Bijzondere Sporten vallen: bergsport, skiën, vechtsporten, luchtsport, rugby, wedstrijden te paard, wedstrijdzeilen op zee en wielrennen. Verlies of diefstal van geld en cheques zijn nooit meeverzekerd.

Annuleringsverzekering
One2gether Travel heeft voor jou een aantal goede redenen weergegeven waarom het raadzaam is een annuleringsverzekering af te sluiten.

Indien je met een geldige reden jouw vakantie annuleert ongeacht het moment van annuleren, krijg je altijd de volledige reissom terug (exclusief de annuleringsverzekeringspremie en reserveringskosten). Dus mocht je een dag voor vertrek genoodzaakt zijn jouw vakantie te annuleren met een geldige reden, dan krijg je jouw volledige reissom terug.
– De annuleringsverzekering is niet alleen vóór vertrek geldig, maar ook tijdens jouw vakantie. Indien je de vakantie wegens omstandigheden moet afbreken, krijg je de volledige reissom vergoed  mits je voor de terugkeer toestemming hebt gekregen van de Alarmcentrale.

In grote lijnen vallen onder de voorwaarden van de annuleringsverzekering alle gebeurtenissen die je van tevoren niet hebt kunnen voorzien, zoals:

– Ernstige ziekte of overlijden van de reiziger en/of familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten.
Onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband.

Annuleren
Wanneer je zelf een reis annuleert, gelden de annuleringsvoorwaarden overeenkomstig met onze voorwaarden.

Single Omboekverzekering
Mocht je eraan twijfelen hoe lang jouw vrijgezellenbestaan nog standhoudt, dan kun je met een gerust hart lang van tevoren jouw vakantie bij One2gether Travel boeken. De Single Omboekverzekering komt neer op een veredelde annuleringsverzekering. Als je de verzekering bij boeking van een singlereis afsluit en voor vertrek een partner vindt, kun je zonder extra kosten jouw reis omboeken naar een reis binnen het aanbod van één van onze partners.

Ontevredenheid en klachten

Als er iets mis gaat
Vanzelfsprekend doet One2gether Travel er alles aan om de reizen in dit programma tot jouw volle tevredenheid uit te voeren. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat wij daar op een onderdeel niet helemaal in slagen. Indien je tijdens de reis een fout of onvolkomenheid constateert, wordt van je verwacht dat je daarvan meteen melding maakt bij de reisleiding of een plaatselijke vertegenwoordiger van One2gether Travel. Vaak kan jouw ongemak direct verholpen worden. Wordt jouw klacht ter plekke niet naar tevredenheid opgelost, neemt dan contact op met ons kantoor. Indien jouw klacht dan nog niet te verhelpen is, vraag dan de reisleiding om een klachtenformulier. Je behoudt zelf een afschrift van het formulier, dat wel door de reisleiding ondertekend moet worden. Stuur dit formulier bij terugkomst in Nederland, samen met een brief waarin je jouw klacht motiveert, binnen een maand naar onze afdeling Cliëntenservice. Je gaan hiermee aan de slag en je krijgt van ons altijd een reactie. Wij maken je er op attent dat wij groepsklachten en klachten op het enquêteformulier niet in behandeling nemen.

Kwaliteitsonderzoek
Als reisorganisatie met oog voor kwaliteit, houdt One2gether Travel de kwaliteit van haar product steeds scherp in de gaten. Omdat wij voortdurend op de hoogte willen blijven, ontvang je na je reis van ons een uitnodiging voor een online enquête. Wij stellen het zeer op prijs wanneer je even tijd hiervoor wilt vrijmaken en deze wilt invullen. Bij voorbaat onze hartelijke dank hiervoor!